Porumbei Voiajori:10 Reguli in obtinerea de performante – Ad Schaerlaeckens

Regula 1
Ceea ce conteaza cel mai mult pentru a avea succes este sa ai porumbei buni. Suna atat de simplu insa … prea multi colegi de sport nu se tem de asta. Ei cred ca succesele sunt ascunse intr-o sticluta magica, ei cred in secrete care nu exista si cateodata ii suspecteaza pe campioni ca ar avea secrete pe care ei nu vor sa le arate sau sa le spuna. Insa daca ei au cumva secrete, atunci ele sunt … porumbeii lor!

Regula 2

Porumbeii buni nu sunt monopolul celor care sunt deja faimosi, din contra. Majoritatea celor care au un nume le datoreaza faima porumbeilor pe care i-au luat de la crescatori complet necunoscuti. Deci un porumbel nu este unul bun doar pentru ca el este de la fratii Janssen, van Loon, Klak, Toye sau oricine altcineva. Ceea ce majoritatea crescatorilor nu realizeaza este : chiar si cei mai mari campioni din lume reproduc mult mai multi porumbei prosti decat buni. Sunt de acord ca sunt multe inselatorii, insa atunci cand porumbeii care provin de la un campion se dovedesc a nu fi buni, nu inseamna ca ai fost inselat.

Regula 3

Uitati despre toate acele teorii legate de ochi.Belgienii si olandezii rad atat de mult pe seama lor si asta este un lucru pe care ar trebui sa il faca toti. Faptul ca nici macar nu exista cuvant olandez pentru “semnul din ochi” trebuie sa aiba un motiv. Oamenii de stiinta din Belgia spun in mod frecvent ca “semnul din ochi” este o prostie si asa este si opinia acelora care afirma ca ochii unui porumbel arata daca el este un bun zburator sau un bun reproducator.
Eu intotdeuna spun : “Daca vrei sa cumperi porumbei buni nu te uita in ochii porumbelului ci uita-te in cei ai crescatorului.” Este el cinstit?Face el tot posibilul ca sa vanda calitate pentru banii care ii primeste?

Regula 4

Daca as avea de ales intre a participa la un concurs cu un super-porumbel a carui conditie lasa de dorit si un porumbel de valoare medie in super forma eu l-as prefera pe cel din urma. Intr-adevar este adevarat ca porumbeii buni intra mai repede intr-o forma buna decat altii. Deci sanatatea naturala este deasemenea o calitate ! Debarasati-va de porumbeii care au probleme sa isi mentina sanatatea 365 zile pe an. Bineinteles ca trebuie sa tii porumbeii intr-un mediu propice. Cum poti sa te astepti ca porumbeii sa intre intr-o buna forma atunci cand ii tii intr-o crescatorie in care ei trebuie sa se lupte cu niste conditii grele cum ar fi caldura, curentii puternici de aer sau umiditatea?

Regula 5
Campionii stiu deasemenea cum sa aduca porumbeii buni intr-o buna forma, lucru absolut necesar pentru performanta, pentru ca asa cum am mai zis nu este indeajuns doar sa ai porumbei buni. Insa nu va imaginati ca forma poate fi adusa sau scuturata dintr-o sticluta. Deci stati departe de medicamente pe cat de mult posibil.

Medicamentele sunt facute pentru a trata oamenii si animalele care sunt bolnave. Ele nu sunt facute pentru a schimba porumbeii de valoare medie in campioni. “Sticluta magica” cu continutul sau magic care sa te faca un invingator … nu exista! De ce oare atatia veterinari sunt concurenti slabi? De ce oare campionii ar mai investi atati de multi bani in porumbei mai buni daca ei ar sti cum sa ii faca pe porumbeii prosti sa devina invingatori.
Regula 6
Este important pedigree-ul insa … nu mai mult de atat. Prea multi straini evalueaza prea mult acea bucata de hartie si asta este un lucru pe care belgienii si olandezii nu il pot intelege. De parca pedigree-le ar putea sa zboare… Cu un porumbel cu origine buna ai doar o sansa mai mare.Cumparatorii straini doar cauta sa fie inselati. Nu toti exportatorii si importatorii sunt oameni buni. Se intampla ca proprietarului unui super porumbel sa i se ofere mai multi bani daca el scrie un pedigree mai bun pentru ca asa sa valoreze mai mult porumbelul. Responsabili pentru asta sunt cumparatorii care estimeaza prea mult valoarea pedigree-ului. Daca pedigree-le s-ar scrie imediat dupa ce puii ar fi dati la intarcat, deci inainte ca ei sa castige vreun concurs, multi din ei ar fi diferiti decat ceea ce sunt acum.

Regula 7
Campionii niciodata nu antreneaza sau participa la concurs cu porumbeii care nu se antreneaza (zboara in jurul crescatoriei) in mod spontan, insa aici este o diferenta intre antrenament si antrenament. Porumbeii care zboara in cercuri fara sfarsit in jurul crescatoriei nu se antreneaza corespunzator. Cand vine “timpul antrenamentului” ei trebuie sa fie in alerta, cu gaturile ridicate ei trebuie sa fie gata izbucneasca din crescatorie facand un zgomot nemaipomenit.

Trebuie sa arate ca si cand voliera ar “vomita” porumbei care nu fac nici macar un singur cerc ci care zboara ca niste draci in linie dreapta. Cand te intorci si privesti atunci dupa ce le-ai dat drumul s-ar putea sa nu ii mai zaresti. Daca ei stau plecati pentru mai mult timp si apoi se intorc in grupiri mici, obositi si cu aripile atarnandu-le putin, atunci vei avea vise frumoase despre concursul care urmeaza.

Acum s-ar putea sa va dati seama de ce eu nu folosesc steagul pentru a imi face porumbeii sa zboare. Daca ai nevoie de el, atunci ai o problema. Atunci cand fortezi porumbeii care nu sunt sanatosi sa se antreneze s-ar putea s-ar putea sa le inrautatesti conditia care deja era una slaba.

Regula 8

In ceea ce priveste porumbeii buni, nu propaganda este cea care conteaza ci rezultatele. Insa in ceea ce priveste rezultatele este bine sa se tina seama de doua lucruri:

a. Cati porumbei a angajat crescatorul la concurs?Pare frumos atunci cand castigi zece premii. Insa daca acel om a angajat peste 100 de porumbei … nu inseamna nimic. Colegul sau care a castigat doar 3 premii a fost mult mai bun daca el a participat numai cu 3 porumbei.

b. Mai mult de atat, este foarte important cat de puternica este competitia. Un loc intai sau un rezultat impresionant nu inseamna nimic pentru mine. Eu vreau sa stiu mai multe.”Spune-mi impotriva cui concurezi si iti voi spune cat de buni sunt porumbeii pe care ii ai.”

Regula 9

Unii porumbei au defecte atat de mari incat se pot recunoaste atat de usor ca fiind porumbei rai insa opusul nu nu este adevarat. Nimeni nu poate vedea la sigur daca un porumbel este bun. Din cauza asta crescatorii inteligenti nu spun niciodata “asta este un porumbel bun”, ci ei zic “este un porumbel dragut care arata bine” si asta este un lucru atat de diferit! “Dragut” nu inseamna “bun”, in ceea ce priveste asta porumbeii si femeile nu difera mult.

Regula 10

Din nefericire asanumita “boala a porumbeilor tineri” (Adeno/Coli) a devenit o problema mondiala. Daca puii sunt hraniti incepana cu varsta de 10 saptamani sau chiar putin mai in varsta cu acelasi amestec de mancare se reduc in mod semnificativ sansele unu colaps. Tinerii devin mult mai vulnerabili daca li se schimba amestecul in timpul saptamanii, lucru pe care il fac asa de multi crescatori. Haranindu-i cu o mancare “usoara” la inceputul saptamanii si cu alta mai “puternica” spre sfarsit a devenit riscant de cand ne confruntam cu aceasta noua boala. Schimbarea alimentatiei are un efect prea puternic asupra intestinelor asa dupa cum se pare.

© Ad Schaerlaeckens

www.schaerlaeckens.com
_________________
— Vacut Laurentiu —

Andrei Bondar

www.columbofil.com

Pasionat 100% de porumbei. Am inceput sa am porumbei de la varsta de 11 ani. Incepand cu anul 2011 mi-am schimbat complet directia in ceea ce priveste cresterea porumbeilor, trecand de la porumbeii de agrement (ornament) la porumbeii voiajori. Sportul columbofil cu porumbei voiajori mi se pare cel mai complet, porumbeii voiajori mi-au dat mult mai multe satisfactii decat au reusit porumbeii de agrement in toti acesti ani.

18 thoughts on “Porumbei Voiajori:10 Reguli in obtinerea de performante – Ad Schaerlaeckens

  1. Ad asta e un fenomen, ce frumoase sunt cele 10 legi. Cu siguranta cea mai tare pt cei care urmaresc sa cumpere porumbei este de departe punctul 8, suntem orbiti cand un crescator are porumbel in top 10 pe etapa. Exclamam: ce bun e ala … ! Dar nu realizam ca acea persoana a angajat 123 de porumbei, a avut vant pe el si a clasat 28, iar vecinul lui a angajat 54 a clasat 39, dar nu a avut nici unul in primii 10, dar in schim a avut 7 in primii 50. De la care cumperi?
    De la cel cu reclama si nr mare de 123, ori de la cel care a clasat 39? Daca ai citit cu atentie Ad ti-a raspuns la intrebare, si anume: palarie intr-un picior ghici ciuperca cei? 🙂

    Acest com vreau sa fie luat ca o parabola, iar daca este vriun crescator care citeste com, si se simte ca se aseamana cu personajul din parabola … bineinteles ca ii doresc sa se asemene cu columbofilul care claseaza multi din cei angajati.

  2. Bravo lucaci,ai sapat groapa altuia si ai cazut tu in ea.
    Tot ce ai spus este adevarat in com tau.
    Tot ce ai spus este exemplu in crescatoria ta”Daca ai citit cu atentie Ad ti-a raspuns la intrebare, si anume: palarie intr-un picior ghici ciuperca cei? 🙂
    Fi atent si i-a lecti,din anul 2014 s-a infiintat o noua categorie
    “crescatorul anului” adica nimeni nu mai poate sa minta-insele ca a,angajat 83 de porumbei si a clasat 70 de porumbei.
    Pt ca in centaralizari poti vedea ce procent are la clasare,cutare s-au cutare.
    Adica tu ai vrut sa”arunci cu gunoi asuprea unui crescator……si gunoiul a cazut asupra ta,bine inteles pe merit.
    In anul 2014 familia lucaci are un procent de clasare de :
    30,61% din porumbei angajati.loc 26 judeten
    Habaci Calin are un procent de:
    45,86% din porumbei angajati.loc 9 judetean
    Deci parabola t-i se potriveste de minune,ai dreptate in tot ce ai spus.!!!
    Intrebare pt tine”de la cine cumperi porumbei ?
    Acum vine bomba ….ce ai transmis la urma in mes tau.
    ” Acest com vreau sa fie luat ca o parabola, iar daca este vriun crescator care citeste com, si se simte ca se aseamana cu personajul din parabola … bineinteles ca ii doresc sa se asemene cu columbofilul care claseaza multi din cei angajati.”
    Cu siguranta mesajul tau v-a fi luat ca o”parabola” dar e pt tine.
    Vad ca tot continui sa scoti perle pe gat,si singur te faci de ras.
    Mult succes pe viitor”la tratament” poate i-ti revi…..din stres.
    Felicit crescatorul si multiplu campion VANCEA FLAVIUS CEL MAI BUN CRESCATOR CARE L-A DAT BIHORUL IN ISTORIA SA.
    Cu 54,23% procent de clasare loc 4 judetean
    De la cine cumperi porumbei ?
    Vancea Flavius 54,23% procent de clasare ?
    Habaci Calin 45,86% procent de clasare ?
    fam lucaci 30,61% procent de clasare ?
    Raspunde tu lucaci,

    1. Salut! De ce se face de ras? Daca ai 50% si EU 20% nu inseamna ca esti mai bun daca eu am 20 angajati???

  3. Raspuns: SZTANYK IONU, in nici un caz de la crescatoriile sub 50% clasari. Eu unul nu am de vanzare, drept dovada pune pe cine vrei sa ma sune, si ai sa vezi ca nu am de vanzare, asa ca nu ma intereseaza de la cine cumpara. Ma gandesc ca cine vrea sa se apuca de maraton nu va cumpara de la un crescator care la un maraton de +800km claseaza 0 din 9 angajati, la + 1000km claseaza 3 din 17, spunemi fara suparare tu ai cumpara porumbei de la un astfel de crescator?
    Si apropo tot acest crescator in 2012 la +1000km claseaza 0 din 5, ce parerea ai de un astfel de crescator? Poate vinde porumbei de maraton cu astfel de rezultate ? In speranta ca nu voi intra in clinci cu o anumita persoana, no sa dau numele acelui maratonist cu astfel de clasari, care din 31 de porumbei(la 3 maratoane) claseaza DOAR 3, daca nu gresesc cred ca e sub 10% nu?

    Cat despre Vancea, un mare campion cu care noi bihoreni ne mandrim.
    Despre loc 26 pe judet, sa nu uitam ca in Bihor exista cocurenta, drept dovada sta faptul ca acel campion care a batut Aradul la mai multe categorii, si chiar si tara, a venit la noi si a pierdut aproape toate palmaresurile, si a luat 2 cupe la nivel judetean, deci cred ca prin asta a-m spus ce concrenta e in Bihor. Mult ucces iti doresc, si sper sa poti urca in top 3 national in 2015.

  4. lucaci nu ai rasuns la intrebare,cum faci tu de obicei te fofilezi cind cineva te demasca in toate nebuniile tale.
    de la cine ai cumpara porumbei ai scris tu in comentarile anterioare cind vecinul tau claseza un procent mai bun ca tine ?
    Vancea Flavius 54,23% procent de clasare ?
    Habaci Calin 45,86% procent de clasare ?
    fam lucaci 30,61% procent de clasare ?
    tu ti-ai cumpara porumbei de la tine s-au de un crescator care claseza ca tine doar 30% procent ?
    ce fel de crescator si porumbei sint in crescatoriile cu 30% procent de clasare? s-au un crescator ca tine care joaca 80-90 de pasari si face 3 cu barem ? tu ai cumpara porumbei de la acel crescator ?
    Lasa tu pe Stanik,nu e vorba de el,aici e vorba de tine de mine si vancea pe care-i iubesti tare mult.
    Apropo vezi ca anul acesta nu se mai trag biletele la Vancea acasa se vor trage la Adi Miclos ai putina rabdare pina la toamna.
    Apropo de maraton in 2012,ai uitat sa spui ca’
    Am avut cea mai buna femela din vest poate si din tara cu 5 ani de maraton palmares cu 12\12 maratoane clasate………..as maraton la varstra de 7 ani…………….”super baba” loc 13 national mar pal 3 ani.
    Am avut cea mai buna femela din vestul tari si singura care a facut categoria as fond+ as maraton………….berlin palmares,.loc 5 nat expo berlin palmares…..”der 613″
    Am avut 11-13 porumbei in expozitia nationala si doua locuri in top 10 national……………TOP 10 NATIONAL !!!
    Alti crescatori au iesit campioni in alte judete cu porumbei mei si foarte multi au avut porumbei in expozitile nationale…..
    Vrei sa i-ti dau crescatori care au iesit campioni nationali din porumbei mei ? s-au care au fost in top 10 national ?
    Iar nu mai dormi noaptea de cosmaruri,acum pregateste bine ca daca ai asa mare concurenta cum spui tu pe bihor din cei 3 porumbei cu bare mai faci 1 si jumate.
    Da-mi te rog frumos un crescator care a iesit campion in alt judet cu porumbei tai
    S-au da-mi un crescator care a iesit campion national din porumbei tai,s-au macar in top 10 national.
    ASTEPT RASPUNS. !!!{IN AFARA DE PUI CARE AI VINDUT CU PARAMIXO-ADENO COLI}
    Ai fost ciuca batailor te-au batut toti copii si incepatori iar tu vi sa predai lecti de columbofilie ?
    Spui ca Oros Bogdan a luat doar 2 cupe in 2014 ?
    Tu cate ai luat ?
    Uita-te la clasamente la toate etapele de fond si maraton ce clasari de top avut Oros si cauta cu lupa dupa tine la coada.
    Nu te poti compara cu Oros nici daca te mai nasti o data s-au cu Vancea,astia sint cei mai buni crescatori din judetul bihor in toata istoria sa.
    Ai uitat cum te-ai bucurat la ultima etapa de viteza-demifond ca Oros Bogdan nu am prins echipa si a ramas cu 4 echipe clasate si a pierdut categoria as crescator+pal 2 ani+ pal 3 ani{la cate lua ceva cupe nationale}
    TU M-AI SUNAT PERSONAL SA I-MI SPUI CU MARE BUCURIE SI FAST CA OROS A RATAT ECHIPA AI SPUS ASA ” ESTE GATA OROS,ESTE VARZA.TI-AM SPUS EU CA NU V-A FACE FATA LA BIHOR ? TI-AM ZIS EU CA,SALONTA DACA ARE KM EGALI CU ORADEA VOR FI VARZA,NU CUM ERA LA ARAD CU 30-40 KM MAI IN FATA OROS,AI VAZUT CA NU ARE VALOARE ?
    Ai fost foarte extaziat,te-ai bucurat de nereusita unui prieten-coleg cum de altfel i-ti barfesti toti colegi care te bat.
    Esti slab-degradat-retardat-mincinos-prefacut-viclean-pervers-barfitor-lacom-avar-sarpe,ai exact calitatile stapinului care te conduce”lucifer”ai pornit pe cai pierdute si nu te opresti,dumnezeu sa aiba mila de sufletul tau.

  5. Atat poti tu nimic mai mult, vorba unui fost prieten de-al tau, care a vazut ce poti, sa nu uitam ca acel vecin, are un MASTERAT IN DREPT, deci nu e unul cu doua clase.
    Vad ca bati moneda pe pui vanduti de mine bolnavi, pe licitatie iarasi aberezi, dar sa vezi ca vin cu argumente si cei care citesc sa-si faca o parere corecta, nu jignirile care le aduce tu, jigniri de la usa cortului(nu esti tu vinovat de obarsiile tale)
    A-m vandut 7 pui la licitatie, o femela batrana de 07 de la nea Fanica, si inca o femela la o licitatie caritabila din 07 din matca. La cei 7 pui daca vrei pot sa-ti dau si numele celor care iau cumparat, iar daca unul dintre acei crescatori ma suna si confirma ceea ce zici tu (cum ca a-m vandut porumbei bolnavi) le dau bani dublu de cat miau dat ei pe pui.

    Intr-o alta ordine de idei, de ce vrei sa ma faci dusman cu Oros, Vancea tot asa ai incercat cu Tartea, ai scris com cu numele de Florin t, si mai jignit, de ce faci astfel de lucruri? Eu cresc porumbei putini, din zburatori rar las pui, matca e foarte mica, de unde sa vand porumbei? Fa o comparatie si uitate pe saitul meu sa vezi ce putini porumbei am si uitate pe pozele tale de pe acest sait unde iti prezinti ferma, atat de multi porumbei pe m incat ai impresia ca esti la polul nord intre pinguini.
    Diferenta dintre mine si tine e ca: eu iti urez un 2015 in top 3 national iar tu ma jignesti in toate felurile si folosesti limbajul care te caracterizeaza si in care ai crescut. Si inca o diferenta: ai vazut intr-un com de-al meu sa te atac cu vreo discutie avuta intre noi? Atata poti tu nimic mai mult, esti disperat sa vinzi, oamenii nu mai cumpara povesti, ai pus pe Columbofil. net pui la vanzare si nai vandut decat 5 si aia poate iai cumparat tot tu, sa nu uitam ca Cornel nea pus la dispozitie acest lucru, si a-m putut vedea toti cum tiai cumparat puii tai tot tu. Eu vin cu lucruri concrete nu cu aberatii ca si tine. Deasemenea cele 3 concursuri la care a-m facut referire la maraton sunt ale tale: Frankfurt 2012 +1000km Habaci 5 bagati 0 clasati, 2014 Laipzig 9 bagati 0 clasati, Sweering 17 bagati 3 clasati, ce vorbesti de maraton, 3 clasati din 31 angajati. Multumesc lui Tunduc pt centralizari, ca altfel vanzatori de “chilipiruri” near minti in continuare fara nerusinare cum unii o fac si asa. Te rog cautami 3 maratoane CELE MAI SLABE JUCATE DE MINE sa vezi daca gasesti o medie de sub 20% clasati, si stii ca in fiecare an bag tineri la maraton. Sper sa iesi din aceasta stare in care te afli. Psihologii spun ca in momentul in care te confrunti cu o asemenea stare, solutia-i sa te pui sa faci ce stii cel mai bine, si tu din ce a-m inteles de la un fost apropiat de al tau e zidaritu, daca asta stii fao … si vei fi fericit. Un sfat: inainte de a scrie analizeaza sensul cuvintelor, ca stii in ziua de azi se pot scoate bani frumosi din jigniri, nu de alta dar ma gandesc ca daca mai iau si bani dupa tine, la concursurile cu puii iarasi vei fi plecat in Spania in “vacanta” si va trebui vecinu sa-ti imbarce pui si sa-i trateze, stii la ce ma refer.

  6. licitatia caritabila femela de 2008, nu 07 la care chiar Andrei sa ocupat de pedgriu

  7. Daca mai ai putin caracter in tine si sportivitate in acelasi timp, iti propun sa ne oprim din jigniri, sa ne postam fisa de star 2015, si la finele fiecarei etape sa ne prezentam porumbeii clasati si cei angajati, de la prima la ultima etapa indiferent de rezultate ca cititorii sa vada realitatea nu jigniri si aberatii. Daca esti deacord eu acum seara postez lista de star, iar daca ANDREI e deacord toate acestea le putem face la el pe sait. In cazul in care nu accepti, si vei incepe sa jignesti toti cititorii cu capul pe umeri vor intelege multe. ASTEPT RASPUNSUL, cat despre jigniri indiferent cat vei incerca sa ma ataci si indiferent de numele care til vei da eu nu ma mai cert cu tine, si cu asta pun PUNCT.

  8. Lucaci&lucifer,cum poti sa minti cu atita nerusinare ?
    In momentul in care te porti si vorbesti ca un adevarat”pocait” sti ce inseamna cuvintul pocait ? smerenie ? virtute ? credinta ? lepadarea de sine si pocainta faptelor rele si indreptarea catre Dumnezeu.
    In momentul in care tu te porti-vorbesti ca un adevart pocait eu vin la tine acasa i-ti iertare pt toate vorbele si acuzele aduse,spuse,si sterg cu buretele tot trecutul.
    Dar atit timp cit tu te porti-vorbesti ca un demon si faptele tale nu aduc cinste lui dumnezeu,am sa te mustru incontinuu.
    Daca tu zici ca eu mint si nu spun adevarul despre cum ai barfit pe vancea-tirtea-oros-si alti colegi,EU ROG PE DUMNEZEU SA MA PEDEPSEASCA PT CUVINTELE MELE,DAR DACA TU MINTI ATUNCI SA TE PEDEPSEASCA PE TINE,PINA CIND O SA TE INTORCI CU FATA SPRE DUMNEZEUL NOSTRU.[GANDESTE-TE DE CE NU M-AI FACI REZULTATE DE 2-3 ANI ? OARE CE AI FACUT ? CINE NU TE MAI AJUTA ? UNDE TREBUIE SA CAUTI ?
    Rezultatele mele nationale-zonale-judetene nu poti sa-mi iei tu prin comentarile tale,ele sint scrise in cartea campionilor,cea ce tu doar visezi.
    Am observat un lucru la tine dintr-un an de zile alegi 2-3 etape in care am clasat mai slab,chiar daca la celalalte 10 etape am fost in top si am avut 2-3-4 campioni judeteni de top national tu tot o dai cu alea 2-3 etape.
    Un razboi nu se castiga cu o lupta ci cu biruinta finala dupa mai multe lupte .
    DIN ANUL 2006 PINA IN 2014 AM CELE MAI MULTE CUPE DIN JUDET,CEI MAI MULTI CAMPIONI DIN JUDET,CEI MAI MULTI PORUMBEI IN EXPOZITILE NATIONALE,DE 6 ANI LA RIND SINT IN TOP 10 NATIONAL,PUTINI CRESCATORI AU REUSIT ACEASTA PERFORMANTA,IN ROMANIA.
    Nu am avut un an sub 20 de cupe pe judet,am castigat peste 350 de cupe,trofee in 8-9 ani,judetene-zonale-nationale.
    Au iesit 3 campioni nationali din porumbei mei,zeci de campioni judeteni,foarte multi in top 10 national.AM AVUT 3 PORUMBEI PARTICIPANTI IN CUPE EUROPENE.LOC 4 CONTINENTAL.
    TU LUCACI NU TE POTI COMPARA CU MINE LA NICI O CATEGORIE,NICI CA,CRESCATOR,NICI CA OM S-AU CARACTER,EU CE SPUN AM COLOANA SA RECUNOSC.
    Iar acum sa i-ti demonstrez cat de mult minti si ce bolnav psihic esti pt ca tu chiar crezi in minciunile tale.ai spus asa”
    Te rog cautami 3 maratoane CELE MAI SLABE JUCATE DE MINE sa vezi daca gasesti o medie de sub 20%
    Anul 2014 fam lucaci
    berlin national cea mica distanta din toata tara 800 si ceva km
    {MARE FOND}asteptind primul lucaci angajeaza
    5 porumbei si claseaza 1,procent ???????
    Konigs maraton tot 800 si ceva{mare fond}
    lucaci angajeaza 20 de porumbei claseaza 4,procent ???????
    schwerin 1036 km tot primul asteptind din zona
    angajeaza 10 claseza 2 deci ce procent ai tu la 3 maratoane ?
    si ce bareme ai realizat ?
    loc 508 cel mai bun rezultat al tau in 2014 pe tara ?
    Ma mir ca nu ti-e rusine sa te afisezi cu astfel de rezultate pe internet,dispererea de a vinde este mare………….
    Acum sa i-ti raspund la intrebari am scos prima serie de pui de vinzare de 32 pui pt ca “NU AM UNDE S-AI BAG” NU AM BOXA DE PUI IN NOUA VOLIERA,pt ca nu ai vindeam nici cu 100 de euro bucata,daca aveam spatiu,din 32 am vindut 18 pui,iar restul i-mi zboara afara,au fost tinuti cu parinti in boxa de matca si deja erau a doua serie de pui inelati si pui cei mari erau tot in boxa parintilor.
    NR 2 TI-AM EXPLICAT CA LA UN IDIOT FARA CREIER CA,
    in 2014 la etapa de leipzig nu am angajat nici un porumbel bun,nici un porumbel cu barem la maraton-as maraton pt ca am avut o discutie cu comitetul de lansare din jud si mi-am sustinut parerea ca sambata lansari nu este etapa de zburat din cauza conditilor meteo,din cest motiv nu am angajat nici un porumbel bun cu barem s-au cu sanse sa claseze.
    Din acest motiv si ca nu au vrut sa amine etapa am angajat 6-8 pasari fara nici o norma,fara nici un fond s-au vrun concurs clasat bun,porumbei care oricum erau eliminati din crescatorie.
    Sti-am ca voi pierde o mare sansa de a face categoria as maraton si as maraton palmares avind chiar o pasare cu 32 de puncte la maraton si 132 puncte as maraton in 2013 si v-a pierde palmaresul,dar nu am riscat si am avut dreptate cei care au angajat si acum le pare rau,au fost pierderi foarte mari.
    Acum ai inteles de ce nu am claat la leipzig ? s-au creierul tau nu reactioneaza ?
    nr 3 am vindut pe licitati porumbei de 2-3 mii euro si am cumparat in 2014 porumbei de 10.000 euro am investit in noua voliera 10.000 euro deci ce avantaj am din acele licitati pe care te roade pe tine ? am investit in 2014 -20.000 mii euro.
    nr 4 ai spus,eu cresc porumbei putini,in 2014 ai zburat 80-90 de porumbei si ai 3-4 cu barem ? 80-90 sint putini la lotul de zbor ?
    putini sint cu barem aici ai dreptate !!!
    nr 4, Multumesc lui Tunduc pt centralizari, ca altfel vanzatori de “chilipiruri” near minti in continuare fara nerusinare cum unii o fac si asa.
    Minti cum a mintit iuda pe domnul Isus.
    Datele din centralizarile lui tunduc spun altceva”iuda”
    Habaci Calin 45,86% procent de clasare ?
    fam lucaci 30,61% procent de clasare ?
    Acum ai mai multumesti lui tunduc pt centralizari ?
    Uite cum ti-ai taiat craca singur:ca altfel vanzatori de “chilipiruri” near minti in continuare fara nerusinare cum unii o fac si asa.
    nr5 eu nu mint lucifer,in 2013 am fost plecat in spania 2 luni jumate,toamna si un vecin mi-a hranit pui si i-a bagat la concurs si tot am clasat bine la fond pui{stiai ca am fost plecat in spania dar dracul din tine nu te lasa}
    In 2014 am stat acasa iuda si uite multumita centralizarilor lui tunduc clasamentul de la fond pui jhilava.
    jhilava 562 km 1.122 pui pe zona
    habaci calin loc
    6-9-26-34-40-70-88-120-124-131-132-153-157-185
    Citeste lucifer si musca-ti limba ca iar ai luat-o….
    NR6 IN 2012 LA PRIMA ETAPA DE BAMBERG AM PIERDUT 11 PORUMBEI CU BAREM-FOND+MARATON,6 IN EXPOZITIA NATIONALA CAMPIOANA NATIONALA LA MAR PAL HERMESA SI PORUMBEI CU ANI DE EXPERIENTE CU MULTE MARATOANE CLASATE SI IN TOP DE ZONA.
    AM ANGAJAT 15 YARLINGI SI MI-AI VENIT 14,DIN CEI 11 PORUMBEI FOARTE BUNI CU BAREME NICI UNUL NU S-A INTORS VRE-O DATA ACASA.A FOST C-AM SUSPECT DAR ASTA E VIATA MERGEM INAINTE.
    DECI IUDA DUPA ETAPA DE BABERG NU AM MAI VRUT SA VAD PORUMBEI IN FATA MEA SI LA FRANKFURT AM ANGAJAT 5 YARLINGI DIN CARE 4 AU SOSIT DAR NU AU CLASAT
    La berlin am angajat 5 am clasat 2 aproape 50%{etapa asta ai uitat sa o postezi ?}
    Si dupa pierderea suferita la bamberg unde am pierdut tot lotul de virf am ramas cu 2 femele mature care au reusit un an de vis in 2012{ai uitat sa postezi asta }postezi numai ce i-ti comvine iuda.
    108613-09 “der 613 as fond + as maraton
    loc 32\3074 por cu 10 puncte
    049542-05 “super baba” as maraton – 5 ani mar pal 12\12 mar cl
    loc 132\3074 por cu 40 puncte
    LOC 11 CRESCATOR CU 50 PCT DIN 675 CRESCATORI
    Aici ti-ai dat clasa nu ai reusit sa faci nici macar echipa.
    nr 7Colegul ala cu masterat in drept de care spui a luat masterul pe bani la fel cu a facut si facultatea eu personal am fost cu el cind trebuia sa mearga la examene si a platit bani pt examene.
    acel coleg a avut o firma impreuna cu mine si dupa 1 an de zile a furat bani din firma,pot sa o demonstrez cu acte,si martori.
    acel coleg este cel mai blamat crescator din Romania,si a inselat foarte multe persoane,mintind o tara intreaga,demonstrat si in expozitile nationale cind oameni s-au luat de el a le returna bani pt porumbei vinduti cu mii de euro care sint infertili,s-au pt pedigreele false.
    Ok ma opresc aici ,chiar nu stiu de ce i-mi pun mintea cu un nebun cu acte in regula,lucaci dute si te trateaza de paranoia care te stapineste si roaga-te la dumnezeu sa te ajute,pt ca esti in posesia diavolui.
    I-ti repet cind vad ca te-ai schimbat si esti dupa cuvintul lui dumnezeu,sterg tot si te numesc fratele meu,eu ma rog pt tine si pt familia ta,pt sufletul tau.schimba-te si poarta-te ca un adevarat apostol,pina nu e prea tarziu.
    Ce mi-ai spus mie despre colegi tai dumnezeu mi-e martor si chiar daca ma minti pe mine s-au colegii s-au internetul,pe dumnezeu nu poti sa-l minti,gandeste bine ce spui si ce faci.

  9. Deja astia doi au o problema, depaseste columbofilia, pot fi ei campionii $&#%, nu au pic de caracter, numai postati asa cva, strica siteul!!!

  10. Pacat de articolele astea interesante,ca lasi pe cei doi sa.si spele rufele in public,din disperarea de a putea comercializa cat mai multi porumbei! Plus de.asta este scris ingrozitor,cum poti sa apari public cu asemenea greseli gramaticale? Cu respect,si tine.o tot asa!

  11. Bine ca s-a mai terminat si cu aceste articole. La mine las putin mai libere articolele in sensul ca in cazul in care ti s-a aprobat un comentariu nu mai ai nevoie de aprobare, si interviun doar daca se trece peste limita; acuma cazul celor doi era mai greu de gestionat. Dar bine ca acum este liniste.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.